Хвилинки релаксації та ігри

Аутогенне тренування
  
* * * * *

Я заспокоююся, це розслабляє…
Моє дихання рівне, спокійне…
Мої руки повністю розслаблені…
Мої ноги повністю розслаблені, теплі, нерухомі…
Моя шия розслаблена…
Моє тіло повністю розслаблене…
Стан приємного, повного спокою…
Мій організм відпочиває…Набирається сил…
Самопочуття чудове…
( Пауза.)
Розслаблення завершується…
М’язи мого тіла відпочили, стали легкі, сильні…
Моє почуття збережеться надовго…
При рахунку «три» легко і просто розплющуються очі й голова буде свідомою, світлою…
« Раз» - розслаблення минає…
« Два» - руки, ноги, пальці відчувають енергію, силу м’язів…
«Три» - розплющую очі. Я активний ( а), здоровий ( а)! Готовий ( а) до подальшої роботи та навчання…


* * * * *
  
Я лежу на березі річки в лісі…
Дзюркотить струмок, співають пташки…
Шелестить листя на деревах…
Я спокійний/а…
Я лежу на спині і вдивляюся у небесну блакить…
По небу пливуть хмарки…
Я чую гомін дерев…
Я наче завис/ла в повітрі…
Я в невагомості…
Я наче тану…
Моє тіло занурене в гарячий річковий пісок…
На душі тихо і спокійно…
Мій організм працює чудово…
( Пауза.)
Пейзаж змінюється…
Вітер наганяє хмари…
Стає прохолодно…
По тілу «побігли мурашки»…
Холонуть долоні та ступні…
Дихання глибоке…
Я повністю мобілізований/а…
Я, наче пружина, готовий/а підвестися!

* * * * *

  
НАРОДНІ РУХЛИВІ ІГРИ

В ШКОЛІ    5 – 8 класи


« Мур»
   
 На середині майданчика позначаються дві паралельні лінії на відстані 1 м – там « муляр» будуватиме стіну. Решта дітей ( « цеглини») шикуються на одному боці визначеного коридору. Гру починає « муляр» . Він звертається до « цеглин», уклоняється їм і говорить:
Я муляр, дім мурую,
Багато цеглин потребую,
Піску, вапна ще й глини.
Будуть з того сильні стіни.
  Після цих слів « цеглини» перебігають через коридор. « Муляр» їх ловить. Кого зловить , того ставить по черзі то на одному, то на другому кінці визначеного коридору, і таким чином « мурує» стіну з обох кінців до середини. У такий спосіб отвір на середині « муру» щоразу зменшується, тому « цеглинам» стає важче перебігати.
  Гра триває поки « муляр» не викладе усі « цеглини». Гравець, який спіймався останнім , у наступній грі виконує роль « муляра». « Мулярові» забороняється ловити поза межами визначеного коридору. Якщо в грі бере участь велика кількість дітей, то доцільно « мурувати» подвійний або потрійний « мур» і визначати двох або трьох « мулярів».

« Перетяжка»
  Гравці поєднуються у дві рівні команди: одна з них залишається в сінях, а друга – виходить на вулицю, межею між ними є поріг.
  Передні беруться за довгу і рівну палицю, яку потрібно зі всіх сил тягти у свій бік. Ті , які перетягли і перемогли, отримують назву « ангели», а ті, хто програли, « іграшки».

« Яструб»
  Усі крім « яструба», утворюють колону, взявши одне одного за пояс або плечі. Направляючий запитує « яструба», який стоїть перед ним: « Тобі кого треба?» Той відповідає : « Останнього!» і чує у відповідь: « То лови його!»  «Яструб» поспішає до останнього, який намагається втекти протилежним боком колони і стати перед направляючим. Відбігати від ряду далі, ніж на 5 кроків не дозволяється. Спійманий стає яструбом, а колишній труб    направляючим.

« Шагавай»

Один із учасників гри сідає навпочіпки на землю, кладе собі на голову шапку, а його товариші перестрибують через нього.
Той, хто звалив картуз, кладе його собі на голову і сідає навпочіпки.

ІГРИ ІЗ ЗАГАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В ШКОЛІ                                              

« ДЗВІН»
   Тримаючись за руки, гравці утворюють коло, посередині якого стає ведучий. Розбігаючись, він намагається роз’єднати руки гравців, промовляючи:  «Бом». Це триває доти, поки йому не вдається розімкнути чиїсь руки. Тоді він втікає, а ті, чиї руки він роз’єднав , доганяють його. Той, хто наздогнав, стає ведучим.

« КОМАНДА»
  Учитель стоїть обличчям до дітей, які шикуються в одну шеренгу, й подає різноманітні команди. Гравці виконують команду лише тоді, коли перед нею пролунає слово « клас». Той, хто помиляється», робить крок уперед, але продовжує брати участь у грі.
  Переможцем стає той, хто не зробить жодної помилки. Гра триває до трьох хвилин.

«УТРИМАЙ МІШЕЧОК»
  Учні поділяються на дві команди. Невеликий мішечок наповнюють піском і зшивають. Маса мішечка ( розміром з невеличку долоню) 150 – 160 г. Завдання гравця пройти з мішечком на голові п’ять кроків, присісти, підвестись, повернутись навкруг себе і повернутись назад. Перемагає команда, гравці якої завершать естафету першими.

« РУХЛИВА ЦІЛЬ»
  Учні розподіляються на дві команди по п’ять осіб: перша утворює коло, інша стає в його середину. Гравці першої команди передають один одному м’яч тільки двома руками над головою та намагаються влучити м’ячем у гравців команди – супротивниці, які тікають від м’яча. Після трьох результативних влучень команди міняються місцями. Перемагає команда, яка зробить більше результативних влучень.

« ПОЇЗД – СТОНОГА»
  Гравці розподіляються на команди та шикуються у дві колони навприсідках. Кожен учень тримає за пояс гравця, що знаходиться попереду. Утворюється своєрідний ланцюжок – « стонога». За сигналом ведучого учасники мають пройти до кеглі, встановленої на відстані 6 м., обійти її і повернутись назад, не розірвавши ланцюг. Виграє команда, яка завершить завдання першою.




Немає коментарів:

Дописати коментар